Ooit gehad dat wanneer je ingelogd bent op je schoollaptop dat je laptop een zwarte achtergrond hebt er alle icoontjes verdwenen zijn, of juist dat je niet kan inloggen? Dan kan een probleem zijn… Want dan kun je waarschijnlijk vrij weinig openen.

Maar gelukkig is het niet zo heel erg en er een oplossing. Als je al bent ingelogd, log dan even uit en check rechtsonder het 1e icoontje.

  1. Geen internetverbinding
    Als dit icoontje er zo uitziet (zie foto hiernaast) dan ben je niet verbonden met de schoolservers. Dit is nodig, want alles staat hierop (programma’s, bestanden, etc.)

Hoe los je dit nu op? Linkerklik op dit icoontje en zoek naar de wifi bron genaamd “Keyzer_Ad”.

  • Staat deze wel in de lijst? probeer er dan mee te verbinden. Als je ermee verbonden bent, dan kan je weer gewoon inloggen.
  • Staat deze niet in de lijst? Dan zijn de servers misschien neer. In dat geval moet je iemand van de ICT vragen om hulp.

2. Internetverbinding niet beschikbaar
Als het icoontje er zo uit ziet (foto hiernaast) dan is er een probleem met de verbinding. In de meeste gevallen betekent dit dat hij wel verbonden is met het netwerk, maar geen data kan ontvangen naar de laptop.

Hoe kun je dit oplossen? Linkermuisklik op dit icoontje en zoek het wifi-netwerk Keyzer_Ad. Klik erop, en druk op verbinding verbreken. Klik het wifi-netwerk opnieuw aan en verbind opnieuw. Geeft hij nog steeds dat icoontje aan na verbinden? Start dan de laptop opnieuw op. Neem contact op met de ICT als het dan nog steeds niet opgelost is.

We hopen dat dit helpt met het irritante BSOD-I probleem.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *